Köpvillkor

Dina uppgifter

Registrering

För att De Luxe Music Försäljnings Aktiebolag, här från förkortat DLX Music AB, skall kunna fullgöra sina förpliktelser skall kund i samband med första beställningen:

Registrera sig i DLX Music ABs kundregister genom att uppge namn, telefonnummer, e-postadress, postadress samt person- eller organisationsnummer.

Välja och inregistrera användarnamn och lösenord samt lämna sitt samtycke till att DLX Music AB behandlar personuppgifterna genom att införa dem i sitt kundregister

För att få beställa via www.dlxmusic.se måste du vara över 18 år eller ha målsmans medgivande.

Sekretess

DLX Music AB använder uppgifter från kundregistret även för marknadsföringsändamål. Genom att acceptera dessa villkor ger kund sitt samtycke till denna användning av sina personuppgifter. Kund kan när som helst återkalla lämnat samtycke genom att kontakta DLX Music AB kundservice på 08-56631811.

DLX Music ABs kundregister är konfidentiellt. DLX Music AB förbinder sig att inte vidarebefordra uppgifter i registret till annan än samarbetspartners inom bolagskoncernen eller i annan utsträckning än vad som anges i lag.

Personuppgiftsansvarig

De Luxe Music Försäljnings Aktiebolag är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som behandlas i samband med köp och kundrelationer. Vi behandlar dina uppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och endast för de ändamål som är nödvändiga för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund. 

Priser

Prisangivelser

Samtliga priser på www.dlxmusic.se är aktuella och anges inklusive moms. Med reservation för feltryck.

 

Leverans och frakter

Fraktvillkor för privatkunder

Vi erbjuder fri frakt på köp över 800 kr när du väljer varubrev eller paket till utlämningsställe (gäller ej skrymmande varor).

För beställningar under 800 kr tillkommer en fraktavgift på:

  • 39 kr för brevfrakt

  • 79 kr för paket till utlämningsställe (ej valbart på skrymmande produkter)

Om du föredrar hemleverans tillkommer en avgift oavsett ordersumma:

  • 169 kr för hemleverans

  • 229 kr för skrymmande varor

  • 399 kr för pallfrakt

 

Outhämtade försändelser
För försändelser som inte hämtas ut och därmed returneras till oss, debiteras en avgift på 279 kr inklusive moms för att täcka frakt- och hanteringskostnader. För skrymmande paket eller pallgods tillkommer en returavgift baserad på försändelsens volymvikt.

Vill du inte ha din beställda vara så hämta ändå alltid ut paketet och ansök om en retur.  Se "så  här gör du en retur" under ångerrätt nedan.

Leveranser utanför Sverige

Vi levererar inte till kunder utanför Sverige.

Fraktsätt

Varubrev:

För mindre produkter får du valet att beställa med varubrev via Postnord. Detta leveranssätt skickas till din postlåda. Du kan alltid spåra din försändelse med ditt söknummer på Postnord.

Standardfrakt:

Ditt paket skickas med Bring Pickup Parcel till närmsta ombud. En avisering skickas till dig när försändelsen har anlänt. Du kan alltid följa din försändelse med ditt söknummer på Bring.

Hempaket:

Din order skickas till den registrerade adressen med Bring Home Delivery. När försändelsen har skickats från DLX Music AB får kunden en bekräftelse till sin registrerade e-postadress med ett söknummer. Du kan följa din försändelse på Bring.

För palltvingande varor skickas din order med Postnord Pallet. När försändelsen skickats från DLX Music AB får kunden en avisering med spårningsnummer. Du kan alltid följa din leverans på Postnord

För varor som är skrymmande eller pall tvingande tillkommer en extra avgift.

 

Avhämtas:

Dina varor förbereds för avhämtning i butik. Du får en avisering när paketet är redo att avhämtas. Glöm inte ta med dig identitetshandling.

Betalningsvillkor

Kort

Vid betalning via kort skall kund uppge personnummer, kortnummer samt giltighetsdatum. Beloppet reserveras vid ordertillfället och dras den dag paketet skickas. Paketet kan av säkerhetsskäl enbart skickas till kortinnehavarens folkbokförda adress. I samarbete med Qliro kan vi erbjuda säkra kortbetalningar med 3D-Secure teknologin som är utvecklat av VISA och Mastercard.

Delbetalning

Tillsammans med Qliro erbjuder vi dig möjligheten att dela upp din betalning. När du handlar kan du välja mellan olika delbetalningsalternativ för ditt köp. Om du väljer delbetalning kan du när som helst välja att slutbetala din skuld. Uppläggningsavgift varierar mellan 95-295kr beroende på antalet månader. Aviavgift på 29kr per faktureringstillfälle tillkommer. När du väljer betalsätt Delbetalning görs sedvanlig kreditprövning av Qliro.

Avtalet för delbetalning godkänns och signeras antingen online med e-legitimation (BankID, Telia eller Nordea) eller på ett utskrivet avtal som skickas hem till dig.

 Faktura

Tillsammans med Qliro kan vi erbjuda faktura som betalningsalternativ. Fakturan skickas till din e-postadress när varorna skickas från vårt lager. När du väljer betalsätt Faktura görs sedvanlig kreditprövning av Qliro.

Vid betalning mot faktura skall betalning ske inom 14 dagar räknat från fakturans datum.

Vid försenad betalning utgår lagstadgad dröjsmålsränta (gällande referensränta +8%) och påminnelseavgift (50kr).

 

Leverans

Avbeställning

Kund har rätt att före leverans per e-post avbeställa hela eller viss del av sin beställning. Med leverans menas att kunden erhållit en bekräftelse till sin registrerade e-postadress på att beställningen har skickats.

Leveranstid

Beräknas leveranstiden bli längre än vad som angivits vid beställningen kontaktas du via angiven e-postadress där förväntad ny leveranstid anges. Möjlighet ges då att vänta eller annullera beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Restnotering och delad order

Skulle någon av varorna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Transportrisk

Avsändaren står för transportrisken. Skickar vi paket till dig står vi för risken. Om du skickar till oss står du för risken.

 

Ångerrätt

Ångra ett köp

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad.

Du får alltså packa upp varan och nödvändiga tillbehör, men inte använda varan utöver vad som krävs för att dess testa dess funktion. Var även nog så att embalage/förpackning och tillbehör är i oförändrat skick.

Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Återbetalning sker inom 30 dagar. Paketet får inte skickas mot postförskott eller efterkrav.

Undantag

Retur och bytesrätt gäller ej för specialbeställda varor, tillkapade varor, ritningar, presentkort, mjukvara eller hårdvara där mjukvara ingår samt hygienutsatta artiklar såsom puffskydd, instrument med munstycken, in-ear hörlurar, headset, etc.

Avdrag

DLX Music AB förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Minimidebitering vid saknade delar är 400kr.

DLX Music AB förbehåller sig även rätten att i de fall där något av varans delar, så som produkt, embalage, manual eller tillbehör är skadade, neka retur eller göra ett avdrag på minst 20% av försäljningsvärdet.

Så här gör du en retur:

  1. Packa ner produkten säkert i transportemballaget som produkten kom levererad i. Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss.

 

  1. Maila kundtjanst@dlxmusic.se om önskad retur för att få din retursedel. DLX Music står inte för returfrakten om inget annat överenskommet. Returfraktsedel debiteras 79kr för standardpaket som lämnas in på Bring ombud. För skrymmande paket och pall tillkommer extra returavgift som speglar returfraktkostnaden. 

 

  1. Så fort vi får din produkt i retur till butiken och granskat den, så krediterar vi din order. Kortbetalningar tar cirka 1-2 bankdagar innan det kommer in på kontot igen. Beställningar via Qliro faktura eller konto makuleras direkt.

Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Varan ska alltid returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Tänk därför på att spara dessa kartonger under de 14 dagar som ångerrätten gäller.

Skicka alltid returen som innehåller värdegods som rekommenderad post. Spara alltid kvittot och kollinummer!

För returärenden, vänligen kontakta oss på:
kundtjanst@dlxmusic.se
08-566 318 11

Läs mer om ångerrätt på www.konsumentverket.se

 

Reklamation

Reklamationsperiod

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i upp till 3 år efter det att du har tagit emot varan. Efter 2 år av denna 3-årsperiod är det du som kund som måste kunna bevisa att felet fanns från början.

Felexpediering och skada

DLX Music AB besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet - kontakta kundtjanst@dlxmusic.se.

Anmälan vid skada

Vid synligt fel anmäls skadan direkt till chauffören vid mottagandet av varan och till kundtjanst@dlxmusic.se. Vid dolt fel anmäls skadan till kundtjanst@dlxmusic.se inom 3 dagar från mottagandet av varan. Emballaget sparas för eventuell reklamation till fraktbolag för transportskada.

Godkänd reklamation

En produkt som är konstaterat felexpedierad eller skadad byter vi ut eller återbetalar om så önskas.

Tvist

Tvist huruvida varan är felaktig eller skadad kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden.

 

Läs mer om reklamation på www.konsumentverket.se

 

Garanti

Garantitid

1 års garanti mot fabrikationsfel lämnas på alla våra produkter. Fakturan gäller som garantibevis. För åberopande av garanti - kontakta kundtjanst@dlxmusic.se.

Undantag för garanti

Garantin gäller ej för handhavande fel. Se undantag och exempel nedan:

  • Begagnat (se stycke "Begagnat" nedan).
  • Torrsprickor i träinstrument.
  • Högtalarelement där talspolen bränts eller skadats.
  • Fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling.
  • Faders, glödlampor, förstärkarrör och andra slitagedelar.
  • Rökmaskiner där det har uppstått stopp pga. kalkavlagringar eller smuts.
  • CD/DVD-laserhuvuden som läser dåligt pga. smuts.

 

Garantin omfattar ej heller transport- eller resekostnader.

Ersättning

DLX Music AB är icke skyldig att till köparen utge någon som helst ersättning vare sig för personskada, skada på egendom eller annan förlust eller skada.

Felaktig retur

När det gäller handhavandefel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall där något fel ej kan konstateras på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån DLX Music AB.

Tvist

Tvist huruvida varan är felaktig eller skadad kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden.

 

Läs mer om garanti på www.konsumentverket.se

Begagnat

6 månaders garanti på begagnade varor. Originalemballage/förpackning och tillbehör kan skilja sig från en ny produkt. De flesta manualer går att ladda ner som pdf hos leverantörens hemsida.

 

Förbehåll för felaktigheter, prisändringar och specifikationer

Deluxe Music strävar alltid efter att all information på vår webbplats ska vara korrekt och uppdaterad. Trots detta kan oavsiktliga fel förekomma i produktbeskrivningar, specifikationer, bilder eller prisuppgifter.

Tryck- och informationsfel

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, stavfel eller tekniska fel som kan påverka information på webbplatsen – inklusive priser, produktbeskrivningar, specifikationer och bilder.

Produktbilder och specifikationer

Alla produktbilder och tekniska uppgifter kommer från respektive tillverkare eller leverantör och är vägledande. Färg, form och detaljer kan avvika något beroende på skärminställningar eller tillverkarens uppdateringar. Tillverkare kan ändra specifikationer utan föregående meddelande.

Prisändringar

Vi förbehåller oss rätten att justera priser och fraktkostnader utan föregående avisering.

Felaktiga priser och beställningar

Vid uppenbara felaktigheter – till exempel ett orimligt lågt pris som kunden rimligen borde förstått var felaktigt – förbehåller sig Deluxe Music rätten att neka eller makulera en order. Eventuellt erlagt belopp återbetalas i sådana fall, och kunden informeras alltid innan en sådan åtgärd vidtas.

Bindande köpeavtal

Ett bindande köpeavtal uppstår först när vi har granskat och bekräftat din beställning genom en orderbekräftelse.

Ansvarsbegränsning

Deluxe Music ansvarar inte för direkta eller indirekta skador, förluster eller olägenheter som kan uppstå till följd av felaktig information på webbplatsen.

Genom att använda vår webbplats och genomföra ett köp godkänner du dessa villkor. Vid osäkerhet kring en produkt eller dess specifikationer rekommenderar vi att du kontaktar oss innan köp.

Övrigt

Ändring av villkoren

Efter av kund gjord beställning äger DLX Music AB inte rätt att ändra villkoren.

Cookies

Om din browser är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att lägga din beställning via Internet. Läs mer om cookies här! 

Bolagsnamn: De Luxe Music Försäljnings Aktiebolag

Org.nr: 556238-1805